Indhold

Berolig din hud efter soleksponering

av_solaires_proteger_femme_enfant_plage_1x1 577x577

Trin 1: Beskyt din hud mod solen.

Det nytter ikke noget at gøre meget ud af din aftersunrutine, hvis du har glemt det vigtigste under eksponeringen: beskyttelse er vores motto. Det kan ikke siges ofte nok: Det er aldrig risikofrit at opholde sig i solen, og derfor er det vigtigt at beskytte sin hud med tøj og en solcreme med høj solfaktor.  Dette er den eneste måde at begrænse risikoen for solskader og hudaldring på: solskoldning, hyperpigmentering og hudkræft.

Trin 2: Vask din hud godt.

Salt og klor har en tendens til at dehydrere huden, så det er vigtigt at skylle sig af, når du forlader stranden eller poolen for at fjerne rester af klor, sand, salt og solfiltre fra huden. Hydrering begynder i brusebadet: For på ny at fugte og nære huden dybdegående er det bedst at vaske sig med en et sæbefrit vaskeprodukt frem for en sæbe, der er hånd ved huden. Glem ikke at skylle håret grundigt for at undgå hududslæt og tørt hår og hårbund.

 

av_solaires_rincer_douche_femme_plage_1x1 473x473

SOL

Sådan vælger du din aftersunpleje

Konsistensen

Ligesom du vælger din solbeskyttelse, er det vigtigt at vælge en aftersun, der passer til din hudtype og dine præferencer. Hvad har solcreme og aftersunlotion til fælles? De indeholder begge antioxidanter og har antiinflammatoriske egenskaber, der beroliger huden efter solens påvirkning.

Hudtyper

Aftersun bør vælges efter hudtype: sensitiv, reaktiv eller fedtet hud. Uanset om det er olie, lotionlotion eller creme, er det op til dig at beslutte, hvilken konsistens der er bedst for dig, alt efter dine præferencer og din huds behov. Hvis din hud er skadet og skaller, bør du vælge en nærende creme, der giver dybdegående næring. Hvis huden allerede er godt fugtet, kan en lotionlotion eller olie være tilstrækkeligt.
 

 

VENLIG, KOMPETENT RÅDGIVNING

Husk også at fugte indefra

Glem ikke at drikke rigeligt, så du holder dig frisk og hydreret, efter du har været ude i solen. Vælg vand, kolde supper og gazpacho frem for sukkerholdige drikkevarer og sodavand, som er mindre tilbøjelige til at slukke din tørst. Det anbefales at drikke i gennemsnit 1,5 liter vand om dagen.

Man bør heller ikke undervurdere den rolle, som maden spiller, når huden går ind i sin genopbygningsfase efter sommeren. Ved at vælge en afbalanceret kost med et højt indhold af frugt og grøntsager tilfører vi kroppen de antioxidanter, som huden har brug for til at regenerere sig selv.

Back to top